Nu

Nu sitter jag ute på vår terass, som vanligt, och solar lite. I skolan satt vi alla raster ute och solade, helt härligt väder ju! Och efter skolan köpte jag en glass. Fan, tur ska jag på länk idag igen! Jag slutade halv tre och efter det var jag till stallet.
Föresten står det i den nyaste (?) Frida-tidningen att solkräm inte kanske hjälper mot hudcancer?! :O Nåja, jag använder ändå inte det nästan aldrig, men det skulle ju vara kul om det fungerar också? Så här står det:
"Hur skyddar man sig bäst?
-Så länge man solar är man helt oskyddad. Det bästa är att vara i skuggan eller täcka sig med kläder. Det finns inget som bevisar att solkrämer skyddar mot cancer, de skyddar bara mot de strålar som gör att vi blir röda och kan på så vis lura oss att vara ute i solen längre eftersom vi tror att det inte är skadligt så länge man inte blir röd."
Hoppsan, hur är det såhär nu då? Äh, man får väl bara hoppas att man inte får någon cancer. Skulle vara mindre kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0