Våren kommer kanske ändå?

Idag var det nästan helt vår väder! Gud vad skönt! Har väntat tillräckligt länge nu. Hoppas bara det håller i sig och man kan börja vara ute på kvällarna, byta dunrocken mot läderrocken och vinterskorna till vårskor med snören. Ah, skynda på våren/sommaren! :)
Anledningen till varför jag inte uppdaterade igår var för att jag var på träning. Det gick.......ganska så dåligt. Blev riktigt ledsen! I början gick allt bra, men sen blev jag väl trött och Aatu vägrade på ett hinder. Jag gör det inte medvetet, men jag blev väl omedvetet rädd att han inte ville hoppa. Han vände hela tiden bort, fast hindren var inte ens höga! Men, det är mitt fel, jag måste sluta tänka på hurdana hinder det är eller hur höga de är och bara lita på hästen. Aatu verkade annars också trött. Han hade väl inte hunnit få upp dagsrytmen igen efter en vecka ledigt. I slutet till och med haltade han, fyfan! Och idag när jag skulle rida honom så hade stallsägaren satt ett meddelande till mig att Aatus framben var svullet. Jag testade om han haltade, i skritten var han helt okej men i traven haltade han ganska ordentligt. Men som tur var inte benet mera så svullet, iaf vad jag kunde se. Nå, jag ska försöka slippa upp från den här svackan och på fredagen har jag nästa träning om inte heppan haltar.
-
Det här blev ju ett lite hästigt inlägg, men det får duga! :) Nu ska jag ut på länk och sen ska jag och sova så tidigt som möjligt.
Hösten -09
Sommaren -09
Komsi, komsi våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0