Städa, städa varje söndag

Jag vet att uppdateringen har varit kass idag! Men jag har sprungit runt som värsta tornadon idag. Först var jag ju på träning. Det gick jättebra faktiskt! Var supernöjd! Sen när jag kom hem någon gång vid tre kanske, så städade jag upp hela garderoben och bytte lakan och allt sådant. Duktiga jag!
Jag och syster tittade just på My Sister's Keeper. Den handlar om en flicka som har allvarlig cancer och hennes syster hade en njure som skulle passa till flickan. Deras mamma vill så gärna att flickan blir bra att hon inte tänker på sitt andra barn, som skulle få ett helt annorlunda liv efter att ha gett bort sin njure. Systern vill helst leva normalt utan att alltid tänka på att hon har bara en njure. Flickan som hade cancer tyckte också att inte hennes syster skulle behöva offra sitt liv för hennes skull, så till sist får hon behålla sina njurar. Väldigt fin film med ett vackert budskap. Den fick mig att tänka på allt bra som jag har. Och gud vad det skulle vara svårt att hamna i den situationen; riskera sitt eget liv för att mans syster behöver en njure, eller behålla den och veta att mans syster kommer att dö. Fy, nu tänker jag inte tänka på det mer!
Btw, jag sätter inte upp någon "Veckans drog" idag, vet verkligen inte vad jag skulle skriva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0