J'aime Paris! ♥

Paris var verkligen en jättevacker stad! Och massor med människor överallt. Alla människor var helt perfekta, smala, vackra och kläderna var bara av senaste modet. Småbarnen var pyntade med fina, dyra kläder, alltid rena och betedde sig snällt och artigt mot alla. :) Det var lite kallare än vad jag hade tänkt men nog betydligt varmare än här mitt i istiden!
På söndagen hade vi en lite chilldag. Vi var till et museum och gick omkring lite. På måndagen åkte vi tunnelbana till eiffeltornet. Gud vad det var stort, riktigt imponerande! Vi åkte hiss till andra våningen och därifrån var utsikten jättefin över staden. Sen åkte vi tunnelbana till Champs Elysées och triumfbågen. Jag köpte två stora skjortor, en vit, en leopardfärgad och ett par längre strumpor. Jag måste ta foton på kläderna så får ni se. :)
På onsdagen vaknade vi tidigt och åkte till Louvren. Mona Lisa är nog lite överskattad. Jag tyckte inte att hon var något extra. Men såklart var det ju ganska spännande när tavlan är så känd över hela världen. Senare när vi gått igenom hela (eller kanske en femtedel) det gigantiska muséet gick vi igen en stund på Champs Elysées och jag köpte ett par skor. Ett par blåa lacoste tygskor, helt söta. På torsdagen åkte vi till någon äcklig tunnel under jorden. Det var helt mörkt där och där var massormassormassor av skelett och dödsskallar! Dit hade begravts typ 6 miljoner människor. Jag tror nog inte att jag aldrig mer går ner i någon sådan! Man vande sig ju lätt vid att döda människor låg och såg på man, men det var nog inte en så mysig feeling och jag var rejält yr när jag äntligen slapp upp därifrån. Vi åkte till ett shoppingcenter där jag köpte hårfärg och sen färgade jag håret. Det blev nog inte något extra, lite rödare och glansigare än annars. På kvällen gick jag och syster till samma center. Massor med människor överallt, men de ända som kom och pratade med oss var ett gäng killar, som inte såg så snygga ut, så inte något extra med det.
På fredagen åkte vi för att se Moulin Rouge utifrån. Helt nice nog! På kvällen gick vi omkring på Champs Elysées och också i vår stadsdel, men syster blev så snabbt trött (hon var sjuk) att vi åkte tillbaka till hotellet typ halv 1-tiden. Och gud vad mycket människor där var ute! Typ hela finlands befolkning i en stadsdel! ;) Aja, men efter att vi åkt till hotellet ville jag ännu gå och se om jag skulle hitta några roliga människor, så jag gick ut en sväng. Men, jag orkade inte gå ända ner till Seine (floden som rinner genom Paris) och jag vågade inte fråga om jag fick vara med på en hemmafest som de hade där nära, så jag gick tillbaka igen.
Bilder i random ordning från Paris:
Skorna som jag köpte :)
Lilla Mona Lisa..
Mysigt

Kommentarer
Postat av: elin:)

ttack Aino :)

å TACK för kommentaren dedär att jag hadd skrivi fint, de va snällt^^

2011-02-27 @ 23:50:09
URL: http://livetenligtelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0