Måndagens segling

Har inte något extra att berätta så jag berättar om gårdagens segling på segelbåten Linden:
Vi lottades ut i sex olika grupper, som vi fick gå med till olika punkter där vi hade olika program:
1. Segling: vi fick hissa upp seglen
2. Knopar: vi lärde oss att laga olika knopar
3. Hell's kitchen: hah, roligt namn till att vi fick duka bordet för att vi skulle äta
4. Navigation: fick höra lite om navigation
5. Sjöräddning: lärde oss lite om sjöräddning och fick testa gå omkring i en våtdräkt
6. Klättring: de som ville fick klättra ungefär halvvägs upp i masten
Ska berätta lite mer om klättringen som var bäst. Man måste klättra upp på utsidan av båtrelingen där det fanns en stege. Sen skulle man sätta fast säkringsbandet ovanför huvudet i stegen och luta sig bakåt för att testa hur det skulle kännas om man skulle falla. Sen var det bara att börja klättra. Man skulle flytta hela tiden "säkringsbandet" uppåt och då man flyttade på det var man ju inte fast i något.
Fy fan! Darrade hela vägen och klamrade mig fast som en idiot hela vägen. Jag vågade just och just klättra upp på en fjärdedel av masten medan några klättrade som apor högthögt upp! Men jag vågade iaf testa, duktiga jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0