Ledig från skolan

Vad skönt det var att vara ledig från skolan idag! Vi är lediga idag och i morgon så att vi kan göra intensivstudierapporten. Japp, kanske man ska börja laga på den då? Men vet ni hur smart jag är då?! När jag lagade finska-arbete så skulle vi välja ett land och jag valde såklart Portugal. Så nu har jag ju texten klar, bara att översätta och skriva lite till om det behövs! Smart va?
Sen måste jag också idag läsa på geografiprov. Jag har det inte förrän om två (?) veckor men jag kan absolut ingenting! Jag och Minka sitter såklart alltid längst bak i klassen och typ äter påskgodis och pratar om fester, haha! Får skylla mig själv..
På onsdagen börjar också ny period. Sista perioden före sommarlovet, sista perioden på ettan! En period kvar så blir det sommarlov och jag får träffa Miguel igen! Hoppas jag iaf. Längtar såååååååå!
Men den här perioden är jobbigare än den vi hade just. I peiod 4 behövde jag bara sitta 25 timmar på lektioner, för att jag tenterade finskan, men nu måste jag sitta 30 timmar. Nåja, jag har haft värre så. 30 timmar är ju ändå vanligt, men skulle bra kunna ha 25 timmars perioder oftare. ;) Aja, om man vill börja tjäna pengar så är det bara att bita ihop och stå ut med allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0